Wennen in Malta - Reisverslag uit Valletta, Malta van Hanno & Jeroen - WaarBenJij.nu Wennen in Malta - Reisverslag uit Valletta, Malta van Hanno & Jeroen - WaarBenJij.nu

Wennen in Malta

Door: Hanno Pronk

Blijf op de hoogte en volg Hanno & Jeroen

23 Februari 2014 | Malta, Valletta

Beste blog lezers,

Het is al weer even geleden dat we hier wat schreven! Maar nu is het dan zo ver.

De maandag begon met werken. Maar zo gemakkelijk ging dat nog niet. Het bussen systeem is hier behoorlijk goed geregeld. Zo goed zelfs dat mensen denken, daar gaan wij ook gebruik van maken. Wat als resultaat geeft dat de bussen echt tjok en tjok vol zitten. Gaan de deuren open, komen er eerst mensen uit die net naar buiten zijn gewurmd. Daarna hoor je op een norse toon de chauffeur zeggen 'fullup', wat wij maar vertalen als vol. En dat drie, vier bussen achter elkaar. Het gekke is dat je nog als één van de eerste op het kantoor bent.

Op stage is het gezellig en goed werken. Het leuke is dat zij denken, dat wij aan het afstuderen zijn op de universiteit. Wat natuurlijk helemaal niet kan als wij 19 jaar zijn. Wij schrokken wel want dan is de verwachting wel hoog van ons. Dat valt wel mee uiteindelijk, het idee dat wij al klaar waren met het intekenen van oude papier tekeningen. Was voor hun al een verrassing!! Zo gaat het eigenlijk elke dag hier op Malta. Het lunchen is altijd een heerlijk moment, zoals je misschien al gezien heb op de foto's is het heerlijk toeven op een historisch plekje in de zon.

Zaterdag was het met moeite uit bed komen. Na even heerlijk gedoucht te hebben was het toch het moment aangekomen dat we naar de Lidl moesten. Ik met mijn trolley(het gevoel als een plaatselijke immigrant die gaat hosselen)naar de bus. De bus is een verhaal apart, veel te oud om nog op de weg te rijden, maar wel nog snel genoeg om in krappe straatjes gewoon in te halen als er een bocht aan komt!!!! Na het boodschappen doen hebben wij uren gewacht op de bus die niet kwam. Uiteindelijk na 2 uur kwam er een bus die er aardig uit zag. Maar de snelheidsmeter, toerenteller, benzinemeter en de temperatuurmeter stonden allemaal gezellig naar links. Oftewel niks deed het maar het reed en daar gaat het om.

In de middag hebben wij St. Julians nog bezocht wat niet echt heel interessant was. Het is gericht op het uitgaansleven, straten vol met bars en lounges. Dus zijn we maar terug gegaan naar Sliema en daar over de boulevard gaan lopen!!!

Het is langer geworden dat mijn bedoeling was. Maar ja, jullie vroegen erom!!!

Groetjes uit het (meestal)zonnige Malta.

• 24 Februari 2014 - 10:26

A.Stoop:

Leuk verslag hoor. Het is de eerste keer dat ik een verslag lees. Jullie vermaken je wel begrijp ik.
    Er staat wennen op Malta, maar we begrijpen dat het wennen wel meevalt. Het is hier nu ook wel lekker weer.
    Een hartelijke groet van Opa en Oma uit de Dotter.

• 24 Februari 2014 - 11:22

Liset:

Eindelijk :-). Wij zijn ook zo benieuwd naar wat jullie allemaal meemaken daar! Het is echt leuk om jullie verhalen te lezen en het is zeker niet te lang hoor ;).

Nog 3 weken.... Werkse vandaag!

• 24 Februari 2014 - 20:49

Gerard:

Leuk hoor om te lezen en zeker niet te lang! Chauffeurs zijn inderdaad drama op Malta, van klantvriendelijkheid hebben ze nog nooit gehoord!

• 25 Februari 2014 - 15:47

Sarie :

Erg leuk dat ik mee mag lezen, en nu een kattebelletje terug.
    Fantastisch dat jullie '"samen"' deze dingen beleven, in je eentje
    is er veel minder lol aan, denk ik. Knap om ons in weinig woorden zoveel te vertellen.
    Jullie redden het daar voorlopig wel! Hanno en Jeroen, ik heb echt niet met jullie te doen.
    Groetjes vanuit een--momenteel--Zonnig Krimpen.
    Sarie