Hoog bezoek!! - Reisverslag uit Valletta, Malta van Hanno & Jeroen - WaarBenJij.nu Hoog bezoek!! - Reisverslag uit Valletta, Malta van Hanno & Jeroen - WaarBenJij.nu

Hoog bezoek!!

Door: Hanno Pronk

Blijf op de hoogte en volg Hanno & Jeroen

24 Maart 2014 | Malta, Valletta

Het is al weer een flinke tijd geleden dat er iets gebeurde op dit blog. Mijn excuses hiervoor, ik schoof het steeds voor me uit!

In Nederland hebben jullie Obama over de vloer maar bij ons is er ook hoog bezoek. Dus het was nogal wat geregel met de veiligheid hier!!(helikopters waren te min hierzo)

Maar even terug naar vorige week. Op stage gaat het nog steeds lekker z'n gangetje. We hebben een paar kleine projecten waar we aan werken. Bijvoorbeeld een flink aantal huizen. De meeste indelingen van huizen waren al getekend. Ze moesten alleen nog in de plattegrond gezet van de hele wijk. Dat klusje klaren we wel effe. Moest snel af zijn zeiden ze!! Jeroen als een gek aan de slag gegaan. Maar er ontbraken nog een paar indelingen van hoekhuizen. Dus terug naar de architect en wachten op de schets. Een paar dagen verstrijken en we hadden nog steeds niks. We gingen maar even vragen hoever het stond. Hij was drukker met spelletjes op de iPad dan met het maken van de schetsen. Terwijl dit project al een week achterliep!!

Rond een uurtje of 1 wordt het altijd tijd voor onze pauze. Zeker als het lekker weer is blijven we zo lang mogelijk buiten! We krijgen toch niet betaalt. Dus heerlijk van het weer genieten met leuk uitzicht en een heerlijk broodje.

Hoog bezoek!
Woensdag waren de voorbereidingen al flink aan de gang. We hadden vrij, maar toch aan het werk. Opruimen, schoonmaken zo goed hebben we het nog nooit schoon gemaakt. Voorlopig niet meer dus :)

Liset en Riëtte arriveerde op zaterdag. Heel Malta bezoeken kan natuurlijk niet maar we deden ons best! Zaterdagmiddag bezochten we de boulevard van Sliema. Daar heb je ook uitzicht op Valletta. Daarna nog boodschappen gedaan want zei gingen wel koken!! Zaterdagavond zijn we wezen uiteten in Valletta. Heerlijk gegeten in het donkere maar gezellige Valletta. Zondagochtend zijn we naar de kerk geweest. Daar hebben we nog meer Nederlanders ontmoet die ook stage lopen. Dus daar wordt nog een keer een biertje mee gedronken!! Zondagmiddag zijn we naar het vissersdorp Marsaxlokk gegaan. Met een uur busrit achter de rug waren we toe aan frisse lucht. De zeelucht deed ons goed. De vele vissersbootjes in de baai waren een fraai uitzicht. De markt was leuk maar ze waren al bezig met afbreken. Vandaag zijn we naar Gozo geweest. Jeroen was ook vrij, dus we waren gezellig met z'n vieren. Met een taxi zijn we heel het eiland rondgereden. Azure window was een prachtig poort over het water. Het was heerlijk weer maar wel winderig. De wind zorgde ervoor dat de golven flink tegen de rotsen kwamen. Wat mooie foto's opleverde. Anderhalf uur met de bus naar huis. En dan genieten van een pizza!! Morgen(dinsdag) komt om 6:20 de hele beweging weer opgang om te worden begeleid naar het vliegveld!! Voor zover het hoog bezoek!!

Volgende week staat de volgende staatshoofd (Kim) weer op de visitelijst!!

Na dit lange verslag moeten jullie toch weer even wachten voor de volgende!!

Groetjes,
Hanno