100 dagen op Malta - Reisverslag uit Valletta, Malta van Hanno & Jeroen - WaarBenJij.nu 100 dagen op Malta - Reisverslag uit Valletta, Malta van Hanno & Jeroen - WaarBenJij.nu

100 dagen op Malta

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Hanno & Jeroen

19 Mei 2014 | Malta, Valletta

Beste allemaal!
Hier een nieuwe blog, beter laat dan nooit zeggen we dan maar.

Zeven weken geleden schreven wij voor het laatst een stukje. In deze zeven weken hebben wij veel familie en vrienden over de vloer gehad. 5 mei kwamen Anneloes en Jelle een weekendje langs. Dit weekend hebben we hun zoveel mogelijk laten zien van het zonnige Malta. Zaterdag naar Sliema en lekker uiteten. Zondagochtend naar de kerk en in de middag Mdina(oude hoofstad van Malta) en de dinglicliffs bezocht. Maandag naar het andere eilandje Gozo geweest.

22 mei kon ik om 13.40 mijn ouders van het vliegveld halen. Na 12 weken hun niet gezien te hebben is het toch wel weer een heel fijn moment! Ze bleven 7 dagen en hebben er ook echt van genoten. Ze hadden een appartementje in Valletta op 1 minuut afstand van het kantoor. Hanno en ik zorgde dat we 1 minuut voor 5 vertrokken, zodat we om 5 uur lekker konden aanschuiven voor het avondeten.

26 mei kwam Kim voor de tweede keer. Wat een bofkonten zijn wij zeg. Ze bleef 10 dagen en het was genieten. We hebben leuke dingen gedaan en een fijne tijd gehad. We hadden niet alle dagen vrij gevraagd, want dat is natuurlijk te veel van het goede. De vrienden van Hanno arriveerde 28 mei op Malta. We hebben dus met ze allen nog leuke avonden gehad!
Met z'n allen zijn we ook nog naar de bekende vuurwerk show geweest. Het was bizar mooi en groot. Hanno heeft een deel hiervan gefilmt. Als je op de onderstaande link klikt kun je het filmpje bekijken:

Er is er een jarig, hoera, hoera. Dat kun je wel zien, dat is hij. Dat vinden wij allen zo prettig, ja-ja. En daarom zingen wij blij. Hij leve lang, hoera, hoera. Hij leve lang, hoera, hoera. Hij leve lang, hoera, hoera.
Jaja 7 mei was mijn verjaardag! Het weekend hebben wij samen met Kim en de vrienden van Hanno mijn verjaardag gevierd.

8 mei belde Serwin(een vriend) onverwachts. Of ik dit weekend niks te doen had, maar waarom dan Serwin? En ja hoor, zaterdag 10 mei stond ik hem op te wachten op het vliegveld. Hij kwam een weekendje langs. We hebben een top weekend gehad!

We hebben vier Nederlandse jongens ontmoet. Net als ons, zijn zij hier voor stage. Vrijdag avond altijd een lekker biertje doen in de pub. Gezelligheid!

Op stage gaat het prima. We hebben leuke en vaak grote opdrachten. Vaak doen we zo’n opdracht met z’n tweetjes. Onder de tekening komt dan ook te staan: This drawing is drawed by: H.P/J.V. Dit is wel gaaf natuurlijk. Het Engels gaat vloeiend en het contact met de andere werknemers is dan ook oké! Onze bijnaam is: Hollandiz guys, omdat onze namen nogal moeilijk zijn om uit te spreken.

We zitten vandaag precies 100 dagen op Malta. De tijd vliegt voorbij, maar we kijken er naar uit om naar Nederland terug te keren. Dit zal op 7 juni zijn.

We hebben een fijne tijd gehad met al het bezoek. Dank jullie allemaal.

Wij gaan de laatste drie weekjes nog af knallen en we hopen jullie dan allemaal weer te zien in Nederland!

Bedankt voor het lezen!

Groeten,

Jeroen

• 19 Mei 2014 - 12:15

A.Stoop:

Wat leuk om weer iets te lezen van jullie. Het verslag is in vogelvlucht, maar Hanno had er ook iets bij moeten schrijven, grapje hoor. Voor de computer heb ik je al weer hard nodig hoor Hanno.
    Gauw tot ziens hopen we. Liefs uit de Dotter.

• 19 Mei 2014 - 13:35

Sarie Douw:

Hallo Jeroen & Hanno,

Jongens, jongens, inderdaad grote bofkonten zijn jullie!
    Z♀ kun je wel wat weken van huis zijn, met zoveel aangenaam bezoek.
    Jullie stage gaat ook op rolletjes volgens mij, fantastisch!
    Voor morgenavond ben ik uitgenodigd aan de Graafkade voor het Diner,
    dat wordt weer genieten, van de maaltijd en van 't gezelschap.
    Jullie nog een paar fijne weken, voor je met al je indrukken weer in Nederland opduiken.

Groetjes en een ouwe poot van resp; Sarie en Rody

• 20 Mei 2014 - 19:31

Bert:

Beste mannen,

100 dagen is niet niks.

mama en ik hebben inderdaad een goede week bij jullie op Malta gehad.

jullie waren perfecte reisleiders, en het was gezellig.

nog 2 1/2 week: dan zien we elkaar DV weer.

jullie zien daar naar uit maar wij niet minder.

tot 7 juni op vliegveld eindhoven.

een beste groet

Bert